Espais emocionalment intel·ligents


Les emocions tenen la capacitat de potenciar o frenar l’aprenentatge. Per tant, és essencial que les propostes educatives que realitzem sintonitzin amb la vibració emocional del nostre alumnat. 

En un moment com l’actual, cal tenir present que els alumnes han estat molt temps vivint amb les limitacions i les mancances que ens ha portat la pandèmia: ens han mancat somriures i abraçades i ens han sobrat cuirasses.

Podem trobar alumnes que presentin estats emocionals relacionats amb la por, l’ansietat, l’estrès, la irritabilitat, la incertesa o la inseguretat; o bé, amb la negació, l’escepticisme o la incredulitat. Però també, estats emocionals relacionats amb la solidaritat, la responsabilitat i el desig d’ajudar. 

És imprescindible que els educadors tinguem la capacitat de desxifrar les emocions viscudes i les emocions presents, per tal de poder-los oferir un espai que permeti reflexionar-les de manera individual i compartida.


Com podem fomentar l’educació emocional?

L’educació emocional és un element protector, ja que afavoreix l’autoconeixement, potencia la capacitat d’atenció i, per tant, el procés d’aprenentatge. A més, promou una relació constructiva amb un mateix i amb els altres, aspecte que facilita la integració social.

Aplicar-la a l’aula requereix que els educadors ofereixin un espai d’obertura i de reflexió que pugui acollir el florir emocional dels alumnes.

A continuació us facilito cinc idees, molt fàcils per aplicar l’educació emocional a l’aula.


La imagen tiene un atributo ALT vacío; su nombre de archivo es laia-casas-i-argerich.jpg

Ha estat un plaer haver compartit una primera aproximació a l’educació emocional!

Laia Casas

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *