El desig d’aprendre

La motivació, element fonamental en el procés d’aprenentatge, permet activar de manera fàcil el desig d’aprendre

En aquest article compartirem algunes estratégies bàsiques que ens permeten crear contextos rics i constructius per despertar la motivació en els alumnes i fomentar una integració significativa dels aprenentatges.

Com puc fomentar la motivació a l’aula?

Comparteix la teva passió i acompanya als alumnes a descobrir la seva

Observa’ls i escolta’ls per tal d’ajudar-los a conèixer-se millor. L’autoconeixement és un aspecte clau per gaudir d’una bona autoestima, com més em conec més capaç de prendre decisions coherents amb els desitjos i de crear objectius motivadors per aconseguir.

Com a educadors, cal tenir en compte que quan un alumne descobreix la seva passió, la posa en pràctica i la comparteix, creix personalment i es connecta socialment.

Sentir-se respectant i valorat pels companys fomenta el vincle grupal i ajuda que la confiança de cadascú aflori.

Implica’t en el procés d’aprenentatge i siga’n coconstructor

Perquè no dissenyar un projecte on el docent també aprengui? Quan a part de crear els contextos d’aprenentatge pels alumnes ens impliquem, aprenem i gaudim amb ells, contagiem les nostres emocions. I ja sabem que emoció els aprenentatges que van lligats a l’emoció tenen més facilitat de quedar guardats a la memòria.

Un exemple és el treball per reptes o projectes, ja facilita la implicació i la construcció de coneixement compartit.

La realitat i la pràctica, la base del treball d’aula

Posar en pràctica una Escola Expansiva, aquella on la realitat entri a l’aula i l’aula surti a la realitat.

Quan utilitzem el coneixement adquirit de manera pràctica som capaços de donar-li significat. Aquest aspecte no només ens facilita memoritzar-los sinó també ens dóna la capacitat de poder portar a la pràctica en altres contextos, és a dir, fer-ne una transferència.

Utilitza històries

Les històries són un mitjà essencial per comunicar, no només perquè ens transporten a un context i a un estat emocional amb molta facilitat, sinó que en compartir una història personal, el nostre cos es connecta amb la sensació i la transmet generant un impacte emocional.

Introduir històries a l’aula també ajuda a la memòria, ja que el fet que permet que els alumnes puguin recordar el missatge amb més facilitat.


	

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *