Eduquem el cor

Educar la ment sense educar el cor no és educar en absolut.


Les emocions tenen la capacitat de potenciar o frenar l’aprenentatge. La situació generada pel COVID-19 té un alt impacte emocional, i serà essencial que totes les propostes educatives que realitzem sintonitzin amb la vibració emocional del nostre alumnat. 

En un moment excepcional com l’actual, cal tenir present que els alumnes han estat molt temps vivint cadascú la realitat de casa seva i que la connexió amb l’entorn educatiu escolar ha estat per mitjans digitals.

Podem trobar alumnes que presentin estats emocionals relacionats amb la por, l’ansietat, l’estrès, la irritabilitat, la incertesa o la inseguretat; o bé, amb la negació, l’escepticisme o la incredulitat. Però també, estats emocionals relacionats amb la solidaritat, la responsabilitat i el desig d’ajudar. 

És imprescindible que els educadors que compartim aquests dies moments amb els infants i joves, tinguem la capacitat de desxifrar les emocions viscudes i les emocions presents, per tal de poder-los oferir espai i reflexionar-les de manera compartida. 


Com podem fomentar l’educació emocional?

En la següent infografia compartim cinc idees per treballar l’educació emocional a l’aula.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *